Second hand guide

Fick en fråga om vilka second hand-butiker jag brukar hanlda i. Jag har en rad som ligger mig nära om hjärtat, så vi kör en lista.

City


Myrorna Adolf Fredriks Kyrkogata, T-bana Hötorget

Beyond Retro Drottninggatan, T-bana T-centralen

Weekday second hand Drottninggatan, T-bana T-centralen

Boutique Två Tre Gånger Linnégatan, T-bana Stadion


Söder

Myrorna Hornsgatan,
T-bana Zinkensdam

Myrorna Götgatan, T-bana Skanstull

Beyond Retro Zinken, T-bana Zinkensdam

Beyond Retro Åsögatan, T-bana SKanstull

Emmaus Götgatan, T-bana Slussen

Emmaus Vintage (vägg i vägg med Emmaus Götgatan)

Stadsmissionen Hornsgatan, T-bana Zinkensdam

Stadsmissionen Skånegatan, T-bana Skanstull

Judits Second hand Hornsgatan, T-bana Zinkensdam

Judit HERR Hornsgatan, T-bana Zinkensdam

Weekday second hand Götgatan, T-bana Slussen


Förorten


Myrorna Ropsten C
(Katta jobbar numera där så åk och hälsa på henne och shoppa lite snygga skor!)

Myrorna Skärholmen C

Bytt och Nytt Haninge C

Röda Korset Haninge C



Sen finns det ju Tradera, Ebay och Blocket och liknande sidor man kan både köpa och sälja på. Där har jag också fyndat mycket.

Annars fyndar jag mycket på loppisar runt om i landet, man hittad de där man minst anar det. Den bästa personligen tycker jag är loppisen som hålls på Hötorget varje söndag 11-16.

Annars kan du hålla utkik efter större loppisar som hålls lite här och var. Exempelvis är det en stor som hålls nu på Söndag i Aspudden, Hägerstensvägen från Shellmacken till Örnsbergs tunnelbana Aspudden!

Sen är det Vintagemässan snart också på Strand 11-17, 24-25 September. Kolla www.vintagemässan.se för med info.





Kommentarer
Postat av: Matilda

Följa varandra via bloglovin?:) kram

2011-08-29 @ 18:49:54
URL: http://tildagrubb.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Jag har fått en blogg på scenbloggen. Det skulle vara otroligt kul om du kunde kolla in den och se vad du tycker,kanske komma med tips om vad som kan bli bättre osv med bloggen



kram http://scenbloggen.com/vendelas

2011-08-29 @ 19:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0