Hannas stora second hand-guide i stockholm

En läsare skrev till mig och ville ha tips på bra second hand-butiker i Stockholm. Jag lovar att jag har koll så jag tänkte göra en lista på de absolut bästa. Från de här butikerna härstammar nästan hela min garderob.

-Beyond retro, Drottninggatan 77 city

-Beyond retro, Åsögatan 144 söder

-Humana second hand, Odengatan 33 city

-Humana second hand , Timmermansgatan 23 söder

-Judits second hand, Hornsgatan 75 (Går man längre ner på gatan passerar man även Judit´s herr som är en butik enbart för män.) söder

-Myrorna, Hornsgatan 96 söder

-Stadsmissionen, Hornsgatan 58 söder

-Emmaus, Peter Myndes Backe 8, precis vid slussen söder (Det finns två butiker, en vintagebutik med mer handplockade fynd och en större butik som påminner mer om myrorna med lägre priser.) söder

-Second hand Två tre gånger, Linnégatan 34 (en butik full av vintagefynd med märken som Chanel och Dior) city


-Hötorgets loppmarknad håller till varje söndag, där kan man fynda något galet, pruta gärna. city

Har jag glömt någon så säg gärna till så lägger jag till den bortglömda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0