Uppskatta livet

När jag kom till skolan imorse var jag helt säker på att vi började 8.30 för det sa schemat så sent som igårkväll. Så jag pallrade mig upp ur den varma gosiga sängen en halvtimme tidigare än vanligt. När jag gått till skolan från Gullmars och gått upp för alla jättejobbiga trappor till plan 4 så får jag reda på att vi börjar 9. Det sög och jag blev skitarg, morgon som det var och allt. Då sa Sara en mycket klok sak. Att varje gång hon är arg tänker hon på Pigge Werkelin, den föredetta ägaren till Gotlandsflyg som förlorade hela familjen i flodvägen i Thailand.

Jag började oxå tänka i hennes banor och plötsligt kändes det inte alls lika jobbigt att ha kommit en halvtimme tidigare till skolan.

Jag måste nog uppskatta saker oftare, inte bara ta allt för givet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0