mellansäsong



Nu är den härliha mellatiden äntligen här! Inte är det vinter och inte är det sommar. Det här är den säsong då jag bara vill flytta in i duschen för att sen komma ut till i början av Decenmer. Då väntar två jobb som jag verkligen ser fram emot. Julklappsshopping och lussebullar ser jag oxå grymt mycket fram emot. Men tills dess? Nada, inget, nothing! V Ä R D E L Ö S T. Jag går bara runt som ett pms-monster och fryser hela tiden. Jag känner mig sjuk fast ändå inte, fryser och svettas om vartannat, men har ingen feber, har lite småont i halsen som aldrig på riktigt vill bryta ut. Är det detta man brukar kalla en lätt höstdepression? Känns nästan så i mitt fall.

Det enda jag vill nu är att åka iväg, varsomhelst typ. Bara för att få nya intryck att smälta ett tag så hjärnan slipper gå och älta alla gamla tankar, jag vill ha något nytt, någoån förändring. Vad som helst. En weekend någonstans?

Kusinerna kom nyss hemifrån afrika, farfar kom nyss hem ifrån Cypern, Vera ska till Barcelona, Alex ska till London, mamma och mormor ska till Teneriffa... Och här är jag. Fast bland alla tankar och gråa moln och fryshuset. Trots att jag redan beställt studentmössa känns det att det är en bit kvar, en jävligt lång bit. Det jobbiga är att jag har råd och tid att åka bort, men det har ingen annan! I´m stuck! Bilden är från Teneriffa förra året. Love you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0