onykter nykterist eller nykter alkoholist?

Blir det för mycket intryck på en dag slåt det tillslut över, känner jag. Utställningar på Stadsmuseét, teaterrep om ondska på Fridhemsplan och Amanda Jensen. Det tar aldrig slut.
Innan teatern fikade jag o min onyktra nykterist Katarina på café 60 vid Rådmansgatan. Plötsligt dyker en människa med vit kalufs upp på gatan nedanför. "Hon ser ju ut som Amanda Jensen" säger jag plötsligt utan att ha tänkt på henne sen hon var med i Idol. Efter mycket övervägande kommer vi fram till att det är hon, på riktigt. Lustigt.

Mitt i alla intryck kom jag att tänka på att skilnaden mellan moral och lagar är väldigt stor. Ibland kan något som är så moraliskt rätt vara så otroligt fel i lagboken. Det är konstigt, och så fel. Det är fel att någon kan åka fast för att man gör något som är helt rätt känslomässigt för att det står i lagboken att det är olagligt. Ska man då helst följa lagboken eller sin instinkt? Bara en av alla mina tankar som snurrar i huvudet just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0