genussnack

Nu blev det så igen att jag inte har skrivit på ett tag. Detta kan bero på att jag har ett liv. Idag hade vi en genusdag i skolan där vi diskuterade mäns och kvinnors egenskaper. Vi kom fram till att män slogs och att kvinnor snackade skit. typ. Sen kom vi också fram till att män är mer raka och säger vad de tycker istället för att tissla och tassla bakom ryggen på folk de är sura på. Jag kom fram till att jag är mer som en man, jag säger oftast precis vad jag tycker och tänker. Tydligen är detta inte så bra när man är tjej. Hade jag varit kille hade jag nog blivit mycket med accepterad. Normer inom genus börde inte få finnas. Alla borde ses som individer och inte som män och kvinnor. Född i fel kön kanske? Nej, jag är nöjd med att vara en maskulin tjej. Kan man kalla Eric bög då? haha.


Kommentarer
Postat av: A

Jag är mannen i mitt och Davids förhållande!haha Och sötnos, hur stavar du accepterad ;-) PUSS I JUMSKEN

2009-05-18 @ 22:00:46
URL: http://alexandramellin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0