"blogghanna"... låter konstigt.

Nu har jag gjort det jag hade bestämt mig för att aldrig göra, nämligen skaffat en blogg. Det var inte det lättaste jag gjort heller. Två timmar efter skaffablogginfallet var jag inne. Så lång tid tog det att hitta en ok namn som var ledigt. Men nu är jag här. Igen. Det första inlägget jag skrev raderades då datorn hängde sig. Men påt igen ba. Hoppas denna gå¨ng funkar bättre.


Jaha, så vad skriver man om i sin blogg då? Kost, träning, mode? Jag tror att de ämnena är mest populära hos bloggare. I alla fall hos bloggerskorna. Nej, det jag tycker man ska skriva om är något som engagerar en. I många fall tror jag att de ämnena engagerar kanske främst tjejer som bloggar och därför handlar många bloggar om sånt. Hela grejen med en blogg tycker jag är att man ska skriva om det som intresserar en själv. Därför tänker jag göra det och hoppas att det jag skriver även kan intressera andra.


Nu är det bara en dag kvar till det jävligt efterlängtade påsklovet, vilket i och för sig är en ganska tom vecka i min dansbandskalender. Men lov är väl till för att slappa och slippa planera? Det enda jag har planerat in är att åka till Småland över påskhelgen med älsklingseric till hans kussifiner. Det ska bli skönt att komma bort ett tag . Miljöombyte är det mest effektiva sättet för mig att ladda om.


Efter lovet blir det inte så tungt heller, det är bara två veckor i skolan innan det är lov igen v.18. De så kallade frysenlovet. Vilken underbar skola Fryshuset är.  Teaterelever står och ger varandra grova kärleksförklarningar med starka teaterröster när de övar till sin slutproduktion som är om två veckor då det bjuds på " En midsommarnattsdröm". Inte nog med teatrarna så kryllar det av musiker i korridorerna, dock inte mig emot. Men de har tagit korridormusiken till en högre nivå än gitarr, idag hade de munspel med sig. Det var inte lika hett, speciellt inte när man försökte plugga i närheten. Jag har nästan slutat att förvånas av eleverna på skolan, nästan.


När jag inte är i Småland tänkte jag sitta och läsa min underbara bok. "Flickan som lekte med elden". Om ni inte har läst den måste vi göra det. Jag blev tvingad att läsa den första boken i milleniumtriologin i skolan i samband med ett svenskaprojekt, sen var jag fast. Skulle jag råka bli klar med den jag läser nu är det inga problem, då har jag hela trean kvar att läsa.


Lisbet Salander är en ny inspirationskälla för mig. Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker gott eller illa om henne. På något sätt tycker jag hon ät ball. Jag har aldrig stött på någon som är som hon, varken i fantasivärlden eller på riktigt. Henne beundrar jag.

En annan människa jag beundrar är storasyster min, K. Henne ska jag fika med på lovet. Äntligen, det har kommit så mycket annat emellan så de va jättelängessen vi fikade. Det ska bli mysigt. Jag vet vart vi ska. Utan dig skulle jag dö sötnos.

Nej, här kan jag inte sitta längre. Himla kul grej med blogg detdär..det ska jag nog fortsätta med ett tag till.





Kommentarer
Postat av: Fia

Fan va långt första inlägget blev! :D

2009-04-02 @ 16:42:54
URL: http://fiiiiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0